Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací chápu, zavřít

Člověk v tísni poskytuje konzultace i v Centru společných aktivit

Potřebujete poradit s úředními záležitostmi? Nevíte, jak a kde si vyřídit své záležitosti? Hledáte radu ohledně problémů s dětmi, řešíte potíže ve škole? Potřebujete pomoc s vyřízením dávek? Hledáte bydlení nebo práci? Dohánějí vás dluhy? Od pondělka 25. listopadu 2019 tak lze učinit i v projektové místnosti Centra společných aktivit.


Na základě smlouvy o spolupráci s Městem Jeseník, spolupracuje organizace Člověk v tísni, o.p.s. na plnění veřejného závazku komunitního Centra společných aktivit.  Občanům Jeseníku poskytujeme základní sociální poradenství a v případě potřeby i sociální služby pomáhající řešit jejich tíživé situace.


Po schválení nového místa poskytování registrovaných sociálních služeb v budově Centra společných aktivit poskytují pracovníci jesenické kanceláře olomoucké pobočky Člověk v tísni, o.p.s. od 25. 11. 2019 každé pondělí od 12:30 do 15:30 konzultace s možností využití pro širokou veřejnost z řad občanů Jeseníku a to bez nutnosti přechozího objednání. Konzultace probíhají v projektové místnosti, která je přístupná přímo z atria vstupního podchodu do Centra společných aktivit vpravo vedle Divadla Petra Bezruče v Jeseníku na adrese 28. října 880/16.


Při konzultačních hodinách se střídají všichni pracovníci sociálních služeb jesenické kanceláře Člověk v tísni, o.p.s. Poskytují základní sociální poradenství a v případě potřeby mohou poskytnout dle svého pracovního zařazení i konkrétní sociální službu, v níž daný pracovník působí. Konkrétně se jedná o služby terénní programy, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi a dluhové poradenství.
Všechny konzultace, poradenství i sociální služby jsou poskytovány BEZPLATNĚ.


Základní sociální poradenství se realizuje v rozsahu těchto činností:
1. Poskytnutí informací směřujících k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby.
2. Poskytnutí informací o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob.
3. Poskytnutí informací o dalších formách pomoci, např. o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče, apod.
4. Poskytnutí informací o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb.
5. Poskytnutí informací o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů, směřujících k zabránění sociálnímu vyloučení a vzniku závislosti na službě.
6. Poskytnutí informací o možnostech podpory členů rodiny v případě, kdy se spolupodílejí při péči o člena rodiny.


Doufáme, že obyvatelé Jesenicka novou pomoc uvítají a budou ji v případě své potřeby využívat. Do nepříznivé situace se může dostat kdokoliv a ne každý si ví sám rady s tím, jak svou situaci vyřešit či přinejmenším příznivě ovlivnit. Proto neváhejte a v případě potřeby se přijďte poradit.
Další informace může poskytnout Mgr. Petra Vaňková, koordinátorka služeb kanceláře Jeseník, tel.: 775 466 069, mail: petra.vankova@clovekvtisni.cz
Ladislava Kubišová